COMISSIONS DE GESTIÓ

PER QUÈ ÍTACA (I TOTS ELS FESTIVALS) COBREN COMISSIONS DE GESTIÓ?

De totes és sabut que la cultura és deficitària. Heu sentit protestes sobre l’IVA cultural, heu vist com es tanquen teatres i sales de concerts... Els governs no consideren la cultura un sector de primera necessitat i ajuden poc el nostre sector.

Al festival ÍTACA creiem fermament que la cultura és indispensable i que hauria de ser un sector essencial. Malgrat la crisi, l’IVA i la pandèmia volem continuar! Però malauradament, tot això no es pot mantenir només amb bones intencions. Tota la logística que envolta un festival és molt cara i cal fer-la rendible.

A més, enguany, els costos de tota la producció del festival s’han incrementat molt (gasoil, catxets de grups, costos indirectes, productes de barres, seguretat social de treballadors/es… ).

Un festival o activitat cultural no sobreviu només amb la venda d’entrades, l’equilibri econòmic és molt complex. Ens calen subvencions per ser viables i si oferim serveis extres que tenen un cost afegit per a l’organització, no els podem oferir gratuïtament. Aquí apareixen les comissions de servei i/o gestió.

ÍTACA no s’enriqueix amb les comissions: aquests imports només cobreixen despeses que generen els serveis que contractem perquè es pugui celebrar el festival.

Comissió de venda d’entrades:

El sistema de venda d’entrades (2€) serveix perquè puguis comprar l’entrada en qualsevol moment i lloc i des de qualsevol dispositiu. La comissió que cobrem va directe a pagar el servei extern que ens permet oferir la venda online.

Les transaccions bancàries (retorn de diners) o el servei de polseres intel.ligents: 

Les comissions aplicades per aquests serveis, de nou, van destinats a pagar els costos dels serveis.

Utilitzar la polsera té un cost (compra de la polsera) que s’ha assumit en part del festival i en part a partir de l’euro que es cobra en activar-la.

Donar l’opció del retorn de diners també genera un cost que ve donat pel cost que cobra el banc pel serveis així com el servei d’atenció i gestió electrònica (formulari i atenció d’incidències).

Lamentablement, no és viable que aquests costos els assumeixi únicament el festival.

Treballem cada any per millorar i aprendre a organitzar millor el festival. Busquem opcions més econòmiques per donar servei i treballem perquè vosaltres, el públic, el motiu pel que existim, gaudiu de la millor experiència. Treballarem perquè aquests costos afegits es redueixin o es puguin assumir des d'altres fonts d’ingressos.

Volem ÍTACA per molts anys!

 Us agraïm la vostra comprensió.

L'equip d'ÍTACA, Cultura i Acció